tilbake

Referat frå Skarphedin Damelag Lloret de Mar 2012! :D

Dag 1:
Alle grua seg til avreise lørdag 25, men bussturen og flyreisa gikk smertefritt. Vi landa omsider i Barcelona til en ufyselig temperatur
og alle ble egentlig skeptiske til hvordan dette ville gå. Vi kom oss på bussen og litt sløve entret vi hotellet en time senere.

Etter litt om å men fikk vi oss endelig litt mat og fikk sjekket inn på hotellet. Ingen hadde veldig lyst å ut i sola men,
vi ble enige om å prøve. Jammen var det ikke så verst! :D

Dag 2:

Dag to startet med en nydelig frokost etterfuglt av første trening. Mye smil og latter etter å få trene ute i shorts og sol! :D
Selve treninga var vel så som så, men det var godt å komme i gang. Resten av dagen gikk til å bli kjent i området + at solsengene ble flittig brukt.
En annen ting som ble godt trent i løpet av dag/kveld var lattermusklene. Sjeldent å se så mye smil og latter på en kveld.
Vi reiste på fotballpub for å se Manchester United mot Fullham.
Underholdninga, kan vi på damelaget skrive under på att det var vårt kjære støtteapparat som stod for.
Med sombrerohattene på var Tor, Erik, Hallgeir, Rune og Johannes ganske fine i formen på fotballpuben!
Tor var meget i form, stikkord : Finnmarksløpet med chihuauaer...! XD Voff Voff!

Dag 3:
Etter nok en nydelig frokost gikk vi friskt i gang med trening. Fokus på avslutninger og innlegg var dagens tema.
Etter en litt rufsete start var det utrolig mye bra avslutninger, Johannes og Linda var relativt slitne etter endt økt.
I dagens andre økt hadde vi fokus på bevegelse i forhold til hverandre. Spill 11 mot 11.
Nå var det grisevarmt og vi hadde vel ikke trua på at dette skulle gå bra.
Men der tok vi feil, mye gikk på skinner og dette var økta der alle unntagen Malin var fornøyd.

Etter noen timer med sol og bading avsluttet vi kvelden med rom konkurranser
der Magnhild Lofthus viste hvem som var sjefen når det gjaldt fotballferdigheter. Bra jobba!
Nok en gang avsluttet vi kvelden med fotball på TV. Denne gang Real Madrid mot Apoel.
Deretter gledet alle seg til de gode bløte sengene.

Dag 4:
Nok en dag der vi står opp til skyfri himmel, Frokosten med egg og bacon er alltid en vinner,
selvfølgelig var det noe for en hver smak og alle fylte tallerkenene til randen.

Er det noe vi skal full skryte, er det maten. Alle har spist godt og lenge.
Mette og gode reiser vi på dagens første trening kl 10.30. Etter gårdagens opptur på treningsfeltet var vi spente på om det ville funke like godt i dag.
Veldig mange såre bein var også et usikkerhetsmoment.

Etter en lett oppvarming gikk vi over til litt firkantspill får og få trøkk før vi gikk ut i kamp.
Så fort at alle var veldig på hugget i dag, såpass at Amanda måtte roes ned før hun kom til å skade noen.
Vi gikk ut i spill 11 mot 11. I dag var dagen da det meste skulle fungere fra topp til bunn, ei fantastisk økt med utrolig mye bra spill.

Ser ut til at de nye og unge spillerne endelig torde å slippe seg løs. En kjempe økt av alle.

Slitene, men med smil om munnen gikk alle førnøyde tilbake til hotellet for å innta en bedre lunsj og solbade litt før neste økt.
Kl 15.30 var vi på ny i gang med trening, klok av de 2 forrige treningene gikk vi nesten umiddelbart ut i spill 11 mot 11 med 10 min kamper.
Trodde ikke på noe progresjon fra morra økta, men der tok vi veldig feil. Om mulig ble denne enda bedre en første.
Øktas høgdepunkt ble nok Malins 20 meters hæl gjennomløps pasning til Camilla som kom på blank goal.
Alt gikk på skinner og nok en munter gjeng gikk tilbake til hotellet for å ta en velfortjent dusj og en bedre middag.

Kvelden ble avsluttet med mesterliga kamp mellom Barcelona og Milan.
I morgen skal vi ha treningskamp mot et svensk 1 div lag så da får vi se om noe av det vi har trent på fungerer i praksis. Nok en strålende dag i Spania.

Dag 5
Nok en dag der vi står opp til strålende vær og gamle kara tusler ut kl 07.00 for en bedre kaffe på den lokale kaffesjappa før frokost halv 8.
Til frokost kommer den ene jenta etter den andre med et bredt glis og overfyllt  frokost tallerken.
Denne dagen har vi trening kl 9.00, endelig levelig temperatur og vi skulle ha kamp kl 15.30 og mange gledet seg til det.

Såre bein og mye gnagsår gjør at vi tar ei lett økt, restitusjon kaller de det vist.

Laga litt konkurranse prega trening og vips så var det ikke restitusjon lenger,
nok en gang beviste Magnhild at ho er fryktelig god på tekniske øvelser+
at alle de andre var mere svette etter restitusjon en etter vanlig trening sier vel litt om hvilke tempo det gikk i.

Nok en trening med god innsats tross restitusjon og mye såre bein.

Kampen ble dessverre avlyst, men vi får sjansen i morra mot et annet svenskt lag fra 3 DIV.

Blir spennans å se utfallet av denne kampen, er redd dette kommer til å gå fullstendig på skinner vis det ikke er alt for mange såre bein.
Ellers denne kvelden ble det fotografering av alle spillerne til et spilleralbum.

Dag 6
Vi våkner til nok en strålende morgen, å denne dagen skal vi få praktisert det vi har trent på denne uken.
Nok en gjeng med strålende fjes dukker opp til frokost med stappende fulle frokosttallerkner.
Et lite unntak var det, vår kjære Malin hadde vært ute på byen å spist en bedre tunfisk pizza som resulterte i nærkontakt med doskåla opp til flere ganger denne natta.

Ut over det måtte Linda kaste inn hånkledet etter noen harde møter med Spanias kunstgressbaner. Alle var ved godt mot når vi gikk til banen for kamp kl 9.
Støtteaparatet hadde nok tatt seieren på forskudd å det sammen med veldig mange trøtte bein gjorde vel til at etter 10 min med bra spill sa det stopp.
Herfra og ut var det et stort jesp av en fotballkamp kun målet til Jenny å beinparaden til Skarset var til og glede seg over.
Tror nok i tillegg til slitene bein var det mange som allerede hadde tankene på shopping og gledet seg til Barcelona turen etter kampen.

Ja ja kan vel ikke regne med noe annet når man har med 27 handlehungerige jenter å gjøre. Det ble et knepent tap 1-2 etter to gange 30 min.
Denne kampen var glemt før vi kom til hotellet. Som sagt etter kamp skulle de som ville, få reise til Barcelona på shopping.
Av 27 jenter var det kun 3 stk som ble igjen i Llore de Mar, resten tok turen til byen.
Mens to av støtteapparatet tok turen til byen fikset de tre andre premier til ukas tidligere romkonkuranse i Lloret de Mar.

Etter at de handleglade hadde returnert, sansyneligvis etter en vellykket handletur skal vi tolke alle de blide fjesene som kom inn på hotellet
med den ene store posen større enn den andre, skulle kvelden avsluttes med premieutdeling etter romkonkuransen fra tidligere i uka.

Her var det ingen tvil hvor seieren skulle havne, etter en overlegen opptreden av rommet til Magnhild ble de premiert med flotte T- shirts som var laget for anledningen.
Hadde også en kort oppsumering og alle var strålende fornøyde med treningsleiren.

Ut over det var det å få pakket det meste ferdig slik at det var bare å komme seg på bussen etter frokost neste dag.

Dag 7
Siste dag og avreise med fortsatt bare blide fjes rundt frokostbordet, men det var ikke mange som hadde lyst å hjem.
Men som alltid har alt en ende og når klokken slo 8 var alle på bussen. Alle kom seg på flyet, men der ble vi sittende i en time før vi kunne ta av fra Barcelona.
Mens vi satt der fikk vi i hvertfall ikke lyst til å hjem.

Tempraturen ute lå rundt 25+ grader og nok en dag med skyfri himmel. Flyet tok av og vi var på vei hjem. Kl 16 landet vi på Gardemoen litt slitene å veldig sultne,
alle fikk handlet litt i taxfreen plukket opp bagasjen og kom seg ut i bussen. Støtteapparatet telte å telte, men vi manglet ei jente. Etter tredje gang var det et lyst hode som sa,
“ Linn har reist ho, blei henta og hadde litt dårlig tid” veldig dumt og gi beskjed.

Endelig alle på plass og turen gikk til nærmeste veikro, sultne ulver raste inn og vi bestilte norsk mat. Kjøttkaker, stekt flesk og stekt ørret.
Før vi fikk maten hadde Rom 8 med Malin, Lene og Jorunn fremføring av oppsumeringsdikt på rim. En flott oppvisning og igjen runget latteren høyt i lokalet.
Er det noen muskler som har blitt overtrent på denne turen er det lattermusklene, vi har ledd fra vi dro til vi kom hjem.

Endelig mat på bordet og 32 ulver kastet seg over maten, at 27 jenter klarer å holde munn er unikt, men da ble det stille. Alle spiste uten nesten et ord.
Alle mette og gode satte seg på bussen igjen og etter 10min var det ikke mange som ikke sov.

Etter en liten tur innom Drammen sykehus for den ene bussen, kom alle endelig hjem til Bø der var det bare koser og klemmer før alle tuslet hjem til sitt,
alle dypt enige i at dette hadde vært en fantastisk tur som måtte gjentas.

Tusen takk for turen alle sammen.
Mvh skribent Tor og suflør Lene.